Luas Dancing School

Reportáž z Blas Summer School 2012 (5. část)

13. 07. 2012 – Tereza Bachová

Závěrečný díl reportáže z týdenního maratonu přednášek a seminářů pro irské hudebníky, zpěváky a tanečníky, který jsme společně s Katkou Fabichovou navštívili v irském Limericku v týdnu od 1. do 6. července 2012.

Pátek 6. července 2012

Tento den byl ve znamení závěrečného vystoupení všech studentů na Blas Summer School. Sešli jsme se v malém divadle ve věži v 10:00 a snažili jsme se do 11:00 nacvičit s muzikanty závěrečný Reel. Při prvním nácviku jsme zjistili, že skladba není dost dlouhá a tak museli muzikanti přidat další části Reelu. Pak jsme měli problém s domluvou, kdo nám zahraje Blackbirda a nakonec kam se vmáčknout s cloggerským číslem. Nakonec jsme vše dali dohromady a program mohl začít. :-)

Na pódiu se střídali se muzikanti, zpěváci, tanečníci s muzikanty i samotní tanečníci. Cloggerské číslo sklidilo u přítomných diváků úspěch. Vystoupení s irským tancem už bylo horší. Muzikantka, která nám měla hrát skladbu na Blackbirda, na vystoupení zapomněla a tak jsme asi půl minuty čekali na někoho, kdo by ho zahrál. Našel se hráč na banjo a flétnu, ale hráli moc rychle a tak se nám kroky z hlavy skoro vytratili. Přesto jsme však dotančili statečně až do konce. :-)

Závěrečné číslo v rytmu Reelu, kde jsme tančili všichni tanečníci z lekcí z celého týdne, jsme nakonec zvládli až na malé chybičky v rytmu. :-) Celý ansámbl měl nacvičené své části pod vedením Dr. Nialla Keegana, který si tak rád hraje s melodiemi a rytmy, až nás to všechny popletlo.

Celý koncert trval asi hodinu a půl a všichni na jeho konci byli spokojeni, že vše proběhlo v dobré náladě a všechna vystoupení se více méně povedla.

Poslední co nás ten den čekalo, byl oběd a pak rozloučení se všemi, které jsme potkali. Raději jsme se rozloučili rychle a moc to neprotahovaly; už tak nám z odjezdu bylo smutno.

Autobus na zastávku univerzity přijel kupodivu včas. Nastoupily jsme do autobusu a nechaly se odvézt do Dublinu, kde jsme se ještě stavily v Talbot Street pro nové taneční boty. Pak už zbývalo jen dojet na letiště a tam se ubytovat v hotelu, abychom druhý den ráno nemusely brzo vstávat a bát se, že by nám letadlo uletělo.

Sobota 7. července 2012

Ráno bylo celkem rušné, protože jsme zavazadla odevzdávaly na speciální přepážce na poslední chvíli. Let jsme sice stihly, ale ani na palubě letadla nešlo vše hladce. Před přistáním v Praze jsme museli kroužit nad Prahou asi 20 minut, protože v Praze byla tou dobou průtrž mračen, takže nebylo možné přistát. Ale nakonec vše dobře dopadlo a my přistáli bezpečně na ruzyňském letišti.

Co dodat závěrem? Týden na Blas Summer School je určitě málo. Pokud bychom byly na této akci celé dva týdny, našimi dalšími lektory by byli Coline Dunne, Michael Ryan, které jsme ale tento rok minuly. Akce je určená každému, kdo má rád irskou kulturu a chce ji poznat i z té tradiční stránky, která dala základy vlastně všemu, co známe dnes.
Tuto akci mohu doporučit všem, kdo chtějí strávit týden nebo čtrnáct dní ve společnosti nejlepších z nejlepších. Určitě neopomeňte žádné teoretické hodiny, koncerty ani irštinu. Blas je takový velký irský třesk nabitý irskou kulturou v mnoha podobách a atmosférou, které se nedá utéct :-) Každý, kdo má co dočinění s irskou kulturou a má v úmyslu v tom pokračovat, by měl tuto akci navštíivit. Finančně je celá škola náročná, ale poměr cena/kvalita je vynikající a získáte nejen fyzické materiály, ale spoustu pozitivních emocí :-)

Jinými slovy, šetříme na další rok a tentokrát na celé dva týdny! Potkáme se za rok v Limeriku? :-)

Tereza Loužecká Bachová

Minulé díly

Příručka pro cloggery

Tipy na zajímavé akce:

30.6.

Podvečery v rytmu irských tanců

DDM Žlutá Ponorka, Turnov

Irské tance pro děti i dospělé pod vedením skvělých tanečníků z DDM žlutá ponorka v Turnově.

15.7.

24. letní škola Dvorana

Středisko U starého rybníka, Zbraslavice

Po sedmi letech se vracíme do střediska U Starého rybníka ve Zbraslavicích, které je stále lepší a lepší. Vy z vás kteří jste zde již byli, budete mile překvapeni novou velkou tělocvičnou. Nezvykle jedeme v druhé polovině července. Je to dané kompromisem obsazenosti střediska a našimi dalšími aktivitami. Program se v zásadě nemění. Převážně budeme tančit country tance, občas nějaké novinky z jiných tanečních stylů. Pro bojovkáře bude připravená bojovka, ostatní budou moci odpoledne trávit výlety nebo lenošením ve středisku. Kapacita je omezená, proto s přihlašováním příliš neotálejte. Díky jedinému turnusu se bude kapacita rychle plnit.

21.7.

Camp Rince Berlin 2017 - Intensive Irish Dance Camp

Berlín, Německo

Taneční letní škola pro isrké tanečníky všech úrovní.

19.8.

Bernard´s Summer School 2017

Praha, CZ

Taneční, hudební a jazyková letní škola pro všechny zájemce o irskou kulturu se skvělými doprovodnými akcemi různého druhu!

Zobrazit více akcí »

Copyright © Luas Dancing School – Tereza Bachová, 2010–2017  |  Kontakty  |  RSS  |  Webdesign: Loužecký.cz  |  phpRS